MasyaAllah! Penerbit Filem Fitna Akhirnya Peluk Islam!! BACA SEBAB PENGHIJRAHAN BELIAU!

Portal Perkongsian Tips, Maklumat, Info Semasa dan Berita Terkini.

Close

MasyaAllah! Penerbit Filem Fitna Akhirnya Peluk Islam!! BACA SEBAB PENGHIJRAHAN BELIAU!

Info dan Berita ini dibawakan oleh InfoDalamTalian.Blogspot.Com

Penerbit Filem Fitna Akhirnya Peluk IslamIskander Amien De Vrie, anak bekas ahli politik Belanda yang satu ketika dahulu anti-Islam, Arnoud Van Doorn, akhirnya mengikuti jejak ayahnya menjadi seorang Muslim.


Seperti orang tuanya, De Vrie diberikan hidayah setelah mempelajari Alquran.

“Aku bersaksi bahwa tidak ada Tuhan selain Allah, dan aku bersaksi bahwa Muhammad (SAW) adalah hamba dan utusan terakhir-Nya,” Begitulah ucapan Iskander ketika mengucapkan Kalimat Syahadat, seperti dilaporkan Khaleejtimes, Senin (21/2).

Iskander adalah salah seorang di antara 37 orang yang masuk Islam setelah berada di Dubai International Peace Convention.

“Saya melihat kehidupan ayah saya lebih tenang setelah masuk Islam. Ketika itulah saya menyedari ada sesuatu yang baik dalam agama ini, dan perkara itu akhirnya mengubah persepsi saya tentang Islam,” ujarnya.

Sejak melihat perubahan ayahnya, Iskander mengakui hatinya mulai tergerak untuk mempelajari Alquran. Dia meluangkan seketika waktunya untuk mendengar beberapa ceramah dari para ulama terkemuka.

Arnoud van Doorn dulunya adalah bekas ahli anggota Parti Kebebasan (PVV), sebuah parti politik sayap kanan yang aktif dan tegas di Belanda.

Dia merupakan salah seorang dari para pemimpin PVV yang membantu memproduksi sebuah filem provokasi berjudul ‘Fitna’ pada 2008 yang inti patiya menperlihatkan Islam dan Alquran sebagai agama yang menggunakan kekerasan.

Namun begitu, siapa sangka jika hal tersebut akhirnya membawa Van Doorn kepada cahaya kebenaran Islam. Tahun lalu, ia memutuskan menjadi seorang Muslim setelah mempelajari Alquran secara mendalam dan membaca lebih banyak tentang Islam dan Nabi Muhammad SAW.

“Sampai sekarang, saya masih sangat menyesal kerana telah menerbit filem (Fitna) itu. Saya rasa bertanggung jawab untuk memperbaiki kesalahan yang telah saya lakukan di masa lalu,” kata Doorn.

“Untuk itu, saya ingin menggunakan segala bakat dan kemampuan yang saya miliki dalam cara yang positif dengan menyebarkan kebenaran tentang Islam.”


sumber
http://www.republika.co.id/berita/dunia-islam/mualaf/14/04/22/n4ewgz-putra-pembuat-film-fitna-masuk-islam

kezoom.blogspot.com
KLIK "LIKE" Untuk Menyatakan Sokongan Anda Kepada Adik Muhammad Firdaus