Haha, Bakal Orang Terkaya Di Dunia? Baca Pendedahan Sebenar SKIM YSLM Di Sini!

Portal Perkongsian Tips, Maklumat, Info Semasa dan Berita Terkini.

Close

Haha, Bakal Orang Terkaya Di Dunia? Baca Pendedahan Sebenar SKIM YSLM Di Sini!



Info dan Berita ini dibawakan oleh InfoDalamTalian.Blogspot.Com

Mengapa seorang ahli perniagaan "berjaya" dengan pasaran yang besar dan luas seperti China datang ke pasaran yang kecil seperti Malaysia?

Kedutaan China di sini berkata syarikat itu telah diharamkan di China dan pengasas berusia 26 tahun itug telah diheret oleh polis di sana sebanyak lima kali.

Lelaki itu kini telah berpindah operasinya ke bahagian di dunia, dan mukanya telah terdapat dalam papan iklan gergasi mempromosikan skim cepat kaya beliau.

Iklan syarikat ini di Internet memberitahu orang bahawa mereka boleh mendapatkan wang besar dan memandu kereta mewah tanpa perlu bekerja. Ia juga telah melahirkan ramai jutawan di seluruh dunia.

Dengan hanya melabur RM300, pelabur dijamin pendapatan antara RM2, 700 dan RM6, 800 sebulan - tanpa mengangkat jari.

Sumber polis percaya mungkin ada unsur-unsur jenayah dalam skim itu, yang jatuh di bawah bidang kuasa Bank Negara.

Satu pemeriksaan ke atas beberapa laman web Cina menunjukkan bahawa netizens di China telah mencatatkan petikan rencana mengenai bahagian atas 10 kes MLM dari laman web Biro Keselamatan Awam China dan Pentadbiran Negeri bagi Industri dan Perdagangan, memetik bahawa pengendali laman web Yun Shu Mao telah memaksa yuran daripada downliners yang akan menerima ganjaran yang besar sebagai balasan.

Artikel ini melaporkan bahawa pihak berkuasa China berkata skim itu telah berkembang kepada 28 wilayah yang melibatkan 190,000 orang dan yang pada Ogos tahun lalu, polis telah menahan 33 orang yang terlibat dalam skim ini.
Undang-undang Cina melarang mana-mana individu atau syarikat daripada menjalankan pemasaran atau piramid skim pelbagai peringkat di negara ini.

Netizens lain juga mendakwa bahawa pengasas Yun Shu Mao menukar namanya kepada Zhang Jian sejak melarikan diri ke Malaysia.

Satu portal berita dalam talian telah dipetik Gabungan Sukarelawan 1Malaysia (GS1M) Datuk Ng Bong Ching sebagai berkata terdapat laporan polis yang dibuat terhadap skim ini.

Beliau berkata beliau telah memeriksa laporan ini dengan kedutaan China.

Portal berita dalam talian juga melaporkan bahawa pada bulan Januari tahun ini, skim cepat kaya penipuan yang dikendalikan oleh negara Cina pada pertengahan 20-an beliau telah melihat kira-kira 10,000 orang kehilangan sekitar RM20 juta.

Mangsa yang tertarik dengan skim ini kerana ia janjikan kepada mereka kereta-kereta mewah dan wang tunai dalam tempoh yang singkat. Menurut iklan yang diletakkan oleh syarikat itu, ahli perlu membayar RM300 untuk mendaftar.

Untuk setiap ahli dia merekrut, dia akan dibayar RM50 setiap orang sehingga tahap keenam.

Di luar tahap keenam, ahli tersebut perlu menambah yuran keahlian kepada maksimum RM30, 000 untuk terus menikmati faedah.

Ahli juga dijanjikan pulangan saham melalui e-saham dan barangan mewah, termasuk kereta BMW, melalui cabutan bertuah apabila mereka mencapai tahap tertentu dalam pengambilan.

Sementara itu, klip video 15 minit di YouTube menunjukkan ahli perniagaan itu memberitahu penemuramah bahawa Malaysia dipilih kerana penduduk pelbagai bahasa.

Beliau berkata beliau akan menjalankan model perniagaannya melalui skim pemasaran pelbagai peringkat, sambil menambah bahawa 10% lelaki terkaya China telah mendapat kekayaan melalui perniagaan online.

"Tahun lepas, kami mengambil masa hanya sembilan bulan untuk mendapatkan 30 juta ahli. Tahun ini, kami telah memecahkan rekod, mencecah 100 juta. Tidak kira apa jenis perniagaan anda menceburi, anda memerlukan orang ramai. Tanpa orang ramai, bagaimana anda mengendalikan dan mendapat pendapatan? "Katanya dalam temu bual itu dikeluarkan pada 19 Mac tahun ini.

Duta Besar China ke Malaysia Huang Huikang berkata sebelum ini bahawa kedutaan China telah mengikuti rapat kontroversi yang timbul daripada apa yang dikenali sebagai kaya-cepat skim ini.

Beliau mengingatkan pelabur Malaysia agar bertindak bijak dan memahami apa-apa rancangan dengan baik sebelum menyertai satu skim pelaburan.

Kwong Wah Yit Poh melaporkan bahawa Exco Perdagangan Dalam Negeri Selangor, Koperasi dan Kepenggunaan Jabatan telah mula menyiasat Yun Shu Mao bawah Jualan Langsung dan Anti-Piramid 1993 Akta Skim semenjak  lima bulan yang lalu.

Mohon sebarkan artikel ini agar tidak ada orang Malaysia kita yang tidak terkena dengan skim cepat kaya ini. Sebarkan sebanyak mungkin. Jadikan berita ini viral. SHARE!

Kredit: viraliyat.com
KLIK "LIKE" Untuk Menyatakan Sokongan Anda Kepada Adik Muhammad Firdaus