SAYU, PELAJAR UNIVERSITI KAKU SELEPAS SEMPAT MENGUCAP DUA KALIMAH SYAHADAH

Portal Perkongsian Tips, Maklumat, Info Semasa dan Berita Terkini.

Close

SAYU, PELAJAR UNIVERSITI KAKU SELEPAS SEMPAT MENGUCAP DUA KALIMAH SYAHADAH

Info dan Berita ini dibawakan oleh InfoDalamTalian.Blogspot.Com


Alor Gajah: “Darah mengalir keluar melalui hidung mangsa, saya kemudian mengajarnya mengucap dua kalimah syahadah sebelum dia terus kaku tidak lama kemudian,” kata Nurfasha Sawaludin, 25, saksi kemalangan jalan raya yang mengorbankan seorang penuntut Kolej Universiti Islam Melaka (KUIM) di Jalan Teluk Belanga, Kuala Sungai Baru, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 5.50 petang, Muhamad Rosdi Muhamad Fadzli, 20, meninggal dunia di tempat kejadian selepas motosikal Honda EX5 ditungganginya dikatakan bertembung dengan sebuah Proton Saga dipandu seorang lelaki berusia 27 tahun.

Difahamkan, Honda EX5 ditunggang mangsa dipercayai hilang kawalan lalu termasuk ke laluan bertentangan ketika mengambil selekoh tajam di lokasi kejadian sebelum bertembung dengan kereta berkenaan yang datang dari arah bertentangan.

Menurut Nurfasha, dia yang berada di kedai makan berhampiran terdengar dentuman sebelum bergegas ke lokasi kejadian dan lihat mangsa tertiarap di jalan.

“Melalui pengetahuan asas pertolongan cemas dimiliki, saya dibantu adik melonggarkan pakaian mangsa yang ketika itu masih hidup.

“Saya dapati mangsa dalam keadaan nazak dan terus mengajarnya mengucap dua kalimah syahadah sebelum menghubungi ambulans,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Nurfasha berkata, mangsa bagaimanapun semakin lemah sebelum kaku 15 minit kemudian.

Pasukan perubatan yang tiba tidak lama kemudian mengesahkan mangsa meninggal dunia.

Rakan serumah mangsa, Abdul Muiz Ramli, 20, berkata, mereka menyewa di Taman Rebana Jernih, Ayer Molek, Kuala Sungai Baru.

“Muhamad Rosdi baru keluar dari rumah untuk bertemu rakan di Pengkalan Balak.

PEGAWAI penyiasat trafik melakukan pemeriksaan terhadap mayat mangsa di tempat kejadian.

Arwah aktif dalam persatuan pelajar dan dia juga exco Persatuan Siswa Siswi Fakulti Inovasi Pengurusan dan Perniagaan (PERSPEP). -HarianMetro
KLIK "LIKE" Untuk Menyatakan Sokongan Anda Kepada Adik Muhammad Firdaus