(5 GAMBAR) Pemilik Haiwan yang Paling KEJAM!

Portal Perkongsian Tips, Maklumat, Info Semasa dan Berita Terkini.

Close

(5 GAMBAR) Pemilik Haiwan yang Paling KEJAM!

Info dan Berita ini dibawakan oleh InfoDalamTalian.Blogspot.Com

INILAH gambar menunjukkan anjing peliharaan begitu teruk kebuluran, doktor haiwan berkata 'mereka tidak pernah melihat haiwan yang lebih kurus, sama ada hidup atau mati.'







Ia ditemui dalam keadaan menyedihkan oleh RSPCA selepas tip-off pada 20 Oktober tahun lepas daripada ahli prihatin orang ramai. 

Keadaannya begitu teruk doktor haiwan yang mempunyai pengalaman 30 tahun berkata beliau tidak pernah melihat binatang yang lebih rangka, dan Fly terpaksa ditidurkan untuk menamatkan penderitaan beliau. 

Pemilik beliau David Lowe, 33, dari Farnworth, Bolton, kini menghadapi hukuman enam bulan penjara atau mungkin denda sehingga £ 20,000, dan juga larangan mungkin pada menyimpan haiwan peliharaan untuk hidup. 

Beliau  hadir di hadapan majistret Bolton mahkamah pada 24 Februari, tetapi gagal untuk hadir. 

Walau bagaimanapun, ia telah dibuktikan dalam ketiadaannya bahawa dia telah menyebabkan penderitaan yang tidak perlu dengan gagal untuk mendapatkan rawatan veterinar untuknya. 

Mahkamah diberitahu bahawa anjing itu kering dan diberi nilai sifar pada 'keadaan badan skala' - dengan penarafan satu yang dikelaskan sebagai kurus.



Beliau juga adalah lebih daripada setengah berat dia sepatutnya dan telah mengalami penyakit dental disease, a heart murmur and kencing manis. .

Hukuman di Bolton majistret mahkamah semalam ditangguhkan bagi laporan pra-hukuman yang akan digubal. 
Tony Stock, pendakwa, berkata: "Anjing ini telah mengalami jumlah pengabaian." 
Encik Stock kata RSPCA inspektor Vicki McDonald dipanggil pada rata Lowe selepas maklumat daripada orang awam pada 20 Oktober tahun lepas. 
Fly - yang dipercayai menjadi 15-tahun-lama - ditemui terbaring di atas katil di dapur. 
Encik Stock berkata: "Inspektor McDonald segera terkejut dengan tahap kurus Beliau amaran defendan Beliau mengesahkan bahawa beliau memiliki anjing... 
"Beliau berkata bahawa sehingga beberapa minggu lalu bekas rakan kongsi beliau telah bertanggungjawab untuk anjing dan juga dia."

Mahkamah diberitahu dia telah memberikan wang untuk mempunyai anjing itu meletakkan ke bawah, tetapi Lowe tidak mengambil haiwan ke doktor haiwan.

Encik Stock berkata selepas pemeriksaan, doktor haiwan Angus McKenzie berkata Fly adalah anjing yang paling teruk kurus dia telah melihat sama ada mati atau hidup dalam lebih daripada 30 tahun.

Fly segera ditandatangani kepada penjagaan RSPCA, tetapi Encik Saham berkata bahawa kerana 'syarat kumulatif' dia, hanya kursus berperikemanusiaan tindakan adalah untuk meletakkan dia tidur.

Beliau berkata: "Perkara yang menyedihkan mengenai kes tersebut adalah yang secara individu, keadaan semua boleh dirawat dan terurus telah nasihat veterinar dicari pada peringkat lebih awal dan diambil tindakan."

Mahkamah diberitahu Lowe telah didiagnosis dengan tekanan selepas trauma gangguan dan sebelum ini tiada tempat tinggal. Anjing itu, mahkamah mendengar, telah dikembalikan kepadanya dalam keadaan miskin.

Di luar mahkamah Inspektor McDonald berkata: "Tidak anjing berusia 15 tahun yang terlihat seperti itu secara individu, setiap keadaan beliau boleh dirawat tetapi kerana mereka sama sekali, ia Kinder kepada meletakkan beliau tidur..

"Setiap kali anda mencari anjing nipis dalam kerja ini anda fikir ia nipis yang anda telah lihat.

"Tetapi dia adalah anjing yang paling kurus yang pernah saya lihat dan yang paling kurus saya fikir saya pernah akan lihat. Ia adalah sukar untuk mempercayai bahawa dia masih hidup. Ia tidak boleh diterima dan ia adalah menyayat hati."

Lowe akan dihukum pada 16 April.


SUMBER
KLIK "LIKE" Untuk Menyatakan Sokongan Anda Kepada Adik Muhammad Firdaus